2017, bilder från året som gick

I alla dessa år har jag gjort en årsresumé, så jag kan ju helt enkelt inte skippa det här året. Jag har plockat ihop några bilder från året som gick, eller faktiskt ganska många, så hoppas ni orkar till slut. 
 

Januari bjöd på snö och jag passade på att ta några outfitbilder ute i snön med mitt nyinköpta objektiv. 
 
 
Detta är troligen den sista bilden på Falcon och Hugo tillsammans. Falcon somnade in i mitten på maj och Hugo miste sin kära vän :( 
 
 
Årets finaste vinterväder bjöd femtonde januari på, repris på det tack! 
 
 
Det blev många godare och ohälsosamma frukostar i början på året. 
 
 
och så bjöd jag mammsen på pasta en dag. Blev så sugen när jag såg den så jag var tvungen att göra pasta idag också. 
 


Jag åkte till Massarna en dag och hade en liten fotografering med dem. Bilden till vänster av Maya är nog en favorit.
 


Mera frestelser. 

 
Köpte en ny tröja från Hunkydory som hamnade på bild. 
 

Bakade solrosfrallor, borde nog baka semlor oftare. 

 
Vi åkte på en weekend till Helsingfors, vår fina huvudstad. 
 


Där köpte jag en bokstavstavla på Granit. 


Firade våffeldagen. 
 
 
Andra april betyder bara en sak, Massarnas födelsedag. Ett år fyllde de och hade temakalas i blått och rosa, fårse vad det blir det här året :) 
 

Vinterns/vårens sista snö föll i mars och de förevigade jag och Hugo med en vinterbild efter en tung promenad i alldeles för hög snö. 
 


Påsken kom även den som vanligt och jag försökte mig på några bakverk. Tårtan blev jag faktiskt rätt nöjd med. 
 

Att bilden till vänster är tagen i maj kan man ju inte tro om man tittar på omgivningen, våren var sen förra året. Inte repris på det tack!
 
 
Marygensern blev populär och jag följde med trenden. Orkade inte/ kunde inte sticka en själv så det fick momma göra. 
 
 
Twinsen hade även dom varsin Marygenser så vi tog några bilder av oss alla i Öjskogsparken en dag i maj.
 
 
Sommaren kom äntligen och det firades med Key Lime pie. Hade faktiskt ingen aning att detta bakverk kommer från Florida före jag läste det på nätet för några veckor sedan.
 
 
Detta var nog en av sommarens bättre kvällar. Vi hade kompisträff i Vasa och tog några bilder tillsammans. Måste absolut bli repris på det! 
 
 
Vi åt på Faros den kvällen och vädret var även det riktigt gemytligt. Hur många matbilder har jag egentligen tagit förra året kan man ju undra ;D Måste nog bli bättre på att fota även människor i år. 
 
 
Så kom midsommaren och Maya och jag fick varsin fin krans. Min favorittjej! 
 
 
Midsommaren firades ute i skärgården tillsammans med girlsen.  
 
 
Sommarvädret var nog det sämsta någonsin. En eller två fina dagar fick vi väl i princip. Hoppas innerligt det blir tio gånger bättre i år. 
 
 
En picknick på bryggan. 
 
 
Försökte få en bild när de här filurerna skulle gå brevid varandra och det gick ju sådär. 
 
 
Sommar, sommar och sol <3
 
 
Jag köpte mig en drönare till sommaren och fick en hel fina bilder och filmer. Just nu har den vintervila i garderoben men till sommaren ses vi nog igen. Tjoho! Då ska jag absolut göra någon cool drönarfilm. 
 
 
Två bilder tagna med drönaren. I sommar har jag för första gången semester så då får jag nog mera tid till sånt här. Hur skönt! 
 


Året enda resa gick till Stockholm och Sandhamn. Vilket är årets absoluta sämsta, att det blev en enda resa. I år ska det definivt bli ändring på det. Resa är något av det bästa jag vet och ett år måste åtminstone innehåll två resor. Som tur är har jag något på gång redan, förnyade mitt pass igår och nu väntar jag bara på att få boka :) 
 
 
En av årets favoritbilder på en av årets favoritdagar :) Fint!
 
 
 Fick också ta en tur på vattenskoter. Det vill jag göra fler gånger i sommar. 
  
 
I slutet på augusti blev det en tur till Yyteri och det måste ju nog vara en av Finlands finare stränder. 
 
 
Sen blev det ju några turer till Gåshällan också, bland annat twinsen första tur.  
 
 
I september flytta jag in i denna pärla.
 


Ännu en orsak att längta till sommar och fina, varma dagar på balkongen.  
 
 
Jag fick också fotografera några sportiga bilder av Isabelle. Så roligt att fota andra.
 
 
 Hugo och jag besökte risnästräsket med Jessika en dag i september. 
 
 
Jag hade med mig drönaren men det blåste för mycket för att kunna flyga, så det får nog bli ett besök dit någon lugn vårdag.
 
 
Vi hann också med en tur till Kajane. Hugo älskar naturstigar :) 
 
 
Hösten kom med solrosor och solrosfrallor.
 


Jag pysslade på i lägenheten. Känns ännu lite halvfärdigt, men lite i taget.
 
 
 
Jag fick fotografera Mikaelas lille Lucas. Hur söt tomte :)
 
 
Julen började närma sig och jag bakade pepparkakor och tog in en julgran.

 
Julafton kom även den i år och den firades hos Massarna. Jag och min favorittjej till höger <3 
 
Tack 2017, välkommen 2018!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback