Sommaren 2017

Sommaren 2017 kom och gick alldeles för fort. Men så är det ju alltid, sommaren går i en himla fart och vintern är en enda lång väntan. Ett och annat hann man ju nog med ändå denna sommar så nu tänkte jag bjuda på några bilder. 

 
Det är ingen midsommar utan en äkta midsommarkrans längre. Malin band en åt mig och Maya och måste säga att jag blev riktigt nöjd. Bilden ovan ljuger nog lite för det var allt annat en lungt när vi tog dessa bilder i studion. Maya slängde av sin krans hela tiden. Men förhoppningsvis redan nästa år kan vi muta med glass åt den som sitter still :)



Finns det något finare en långa, härliga och ljusa nätter? Det måste verkligen vara något av det finaste med sommaren. Bilden till vänster är från sista juni och en sen kvällspromenad med doggarna. Bilden till höger är från sommarens absolut finaste dag och turligt nog var man på skären och slapp ut i båt på det spegelblanka havet. Alltså åh!



I början av sommaren köpte jag mig en drönare och det är verkligen så roligt att få fota lite ovanifrån nu som då. Tyvärr tror jag det börjar bli dags för drönaren att gå i ide nu på grund av kölden. Men vi ses väl till våren igen.
 


Kräftskiva är också ett av sommarens måsten. Har faktiskt lärt mig att börja tycka om dessa nu fast de inte har varit några favoriter förrut. 



Vänner, bara ben och sommar, hur härligt. 



Sommarens enda resa detta år gick till Stockholm och Sandhamn. Men det var inte fy skam det heller.  Det var verkligen så intressant att se Sandhamn när man har titta på Morden i Sandhamn filmerna. Nu har jag även börjat läsa genom böckerna och väntar ivrigt på nästa film. På bilden ovan ser ni Fläskberget, vilket nog har figurerat i filmerna några gånger. 
 


Detta är en av sommarens absoluta favoritbilder. Denna är också från sommarens finaste dag och kväll. Det är nästan så att man önskar att man kunde hoppa direkt in i denna bild. 

 
När det började närma sig höst, så gick jag med farmor och farfar ut på blåbärsjakt i skogen. Med dem är det alltid trevligt att umgås, positivare själar finns inte. Efter blåbärsplockningen kom det en ivrig liten söt smakare. 

 
Picknick på bryggan hör också sommaren till och färska jordgubbar, nam!
 
 
Tillbaka till Sandhamn. Det är här på bilden ovan som Brandska Villan sägs ligga på i böckerna men i verkligheten ligger den någon helt annanstans. Jag hann nästan bli lite sur där ett tag när vi inte trodde vi skulle hitta den, men mamma och jag bestämde oss för att gå till Trouville och på vägen dit såg vi den. Jag tycker verkligen att sådant är så mäktigt, att få se något på riktigt som man sett så mycket av på film. 
 
Har man tvillingskusiner med vattenskoter så måste man ju passa på att ta sig en tur. Detta måste jag verkligen få göra mera nästa sommar, så kul!

 
Planerna hela sommaren var ju att åka på Allsång på Skansen, men med ett heltidsarbete och ingen semester så lyckas det inte alltid, så då får man ta till andra alternativ. Mitt i allt slog det mig att Sommarkrysset på Gröna Lund är något som jag skulle vilja uppleva. Sommarkrysset var minst lika bra som Allsång på Skansen och stämningen var toppen. 

 
Att få spendera mycket tid med dessa är alltid kul och att få se hur de utvecklas dag för dag. Sötisar! 



Som sagt blev Sandhamn sommarens enda resemål men jag rekommenderar verkligen denna ö. Hit slipper man med båt på en halvtimme från Stavsnäs. Det hela blir nog ännu roligare om man läser böckerna och tittar filmerna före. Hade man en egen mäktig båt kunde man lätt åka hit. Ön kallas nämligen för båtfolkets mecka. Nästa gång jag kommer hit vill jag gärna cykla runt hela ön. Men Fjällbacka och Smögen är nog nästa på tur i Sverige nu. 

 
I slutet på sommaren hade jag några dagar ledigt och Yyteri låg ännu på min Must do lista. Till yyteri åkte syster och jag en mulen dag. Stranden var tom vilket var perfekt, men det blåste rätt mycket så sanden yrde runt. Bilderna blev bra men resan hit blev en dyr historia. Mitt objektiv blev sandskadat och jag tvingades skicka iväg det på reparation. Reservdelarna var inte så farligt dyra men att skruva isär ett Nikon objektiv är väldigt tidskrävande så notan landade på femhundra euro. 

 
Denna bild är också från en av sommarens härligare kvällar. Jag ville ha några kompisbilder tagna, så en kväll i juni bestämde vi träff i Vasa. Vi började med middag på Faros och sedan åkte vi mot Korsholms kyrka och dess härliga allé. Nu är jag väldigt sugen på en liknande photoshoot i vinterlandskap. 
 


I augusti fotade jag Isabelle igen. Bilden till vänster är en stor favorit. Isabelle kommer alltid med många ideér och det är så roligt att fota bilder åt andra. Tar gärna emot mera sådana här uppdrag :) 


 
Detta var också en av sommarens finare kvällar, dock fick vi inte riktigt uppleva solnedgången eftersom det blev molnigt före solen skulle gå ned. Men det var i alla fall en härlig kväll med syster och farfar ute på havet.


Gåshällan är ett måste på sommaren, men jag tror nog faktiskt att jag kan räkna gångerna vi var dit i sommar på en hand. Det måste det bli ändring på nästa sommar. 

 
I början på augusti hittade jag denna pärla. En underbar lägenhet på högsta våningen med fin utsikt. Så nöjd! 


Världens bästa mammsen, som nästa skulle förtjäna ett helt eget inlägg och Mason på Gåshällan. Stämningsfull sommarbild.
 

Avslutar med en höstbild. Jag tycker solrosorna symboliserar hösten bra. Sammanfattningsvis kan man väl ännu en gång konstatera att man haft en bra sommar med nära och kära. Bättre sommarväder tror jag nog att alla hade önskat sig, men man får helt enkelt bara hoppas på bättre tur nästa år. Sen är jag väl också lite besviken på att det inte blev någon längre resa denna sommar. Nästa år har jag semester och då är Lofoten verkligen nummer ett på reselistan. Jag har nämligen gått och blivit lite förälskad i det stället. 

Kommentarer
EVELINA säger:

Vilka otroligt underbara sommarbilder! Gillar särskilt kvällsbilderna, som du skriver är ljusa sommarnätter verkligen härliga!

Och bilden med midsommarkransarna blev ju riktigt lyckad ändå! Det är ju huvudsaken att bilden blir bra, sedan hur det ser ut när man är igång och fotar spelar ingen roll då längre, haha :)

2017-10-25 | 06:40:29
Bloggadress: http://evelinawilson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback