En söndag i Helsingfors

 
Förra söndagen körde syrran och jag en favorit i repris och åkte ner till Helsingfors. Vårt främsta mål var Roihuvuori och dess körsbärträd, men såklart var det också trevligt att besöka själva huvudstaden i sig. Vi har ju varit i Helsingfors ett par gånger senaste året men aldrig har man ju tid att ta sig in till centrum.
 

Här har ni dom ståtliga träden. De är ju som jag sagt förrut, långt ifrån lika fina som Kungsans, eftersom dessa verkar vara någon annan "sort". Det var i alla fall fullt med folk i parken den dagen och solen sken. #Vårfeelis!


Syrran och jag bar båda två Air forcen utan att veta om det, dock har vi olika modeller, hon har de låga och jag har de höga. Sköna skor det där minsann :) 


Efter att vi fotat klart i parken kurrade magen en del, så vi tog sikte på Hardrock café, som har blivit lite av en favorit efter att vi besökte restaurangen i Köpenhamn.


Sen blev det förstås också ett besök till Stockmann, Zara och Louis Vuitton. En väska för tre tusen därifrån skulle väl inte ha sutttit fel, haha :) Dock köpte jag faktiskt ingenting, sparar till andra nödvändigheter.

Close-up på en körsbärsblomma.


När man ändå är på ett ställe där det finns en Ben och Jerry´s glassbar är man ju bara tvungen att köpa sig lite. När man köper B&J räcker det ju faktiskt med lite också eftersom det är så kraftigt.
 
 
Avslutar med bilder från Roihuvuori på resenärerna. Det blev en lite trevligare söndag än vanligt, så roligt att hitta på något annat för en gångs skull. Hoppas att vi snart ses igen Helsingfors ;) 

Kommentarer
daniela säger:

så härliga bilder! Helsingfors är underbart nu på våren :)

2015-05-26 | 18:39:23
Bloggadress: http://ddanielas.blogg.se
ɑ n n i k ɑ säger:

Så fina bilder :)

2015-05-26 | 19:26:22
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback