NYC part 4

Det har gått mer än tre månader sen vi besökte New York och jag har inte ens bloggat om alla bilder därifrån. Detta får nu bli den fjärde och avslutande delen från drömmarnas stad. 

Den tredje dagen i New York började såklart med frukost som vanligt på vårt hotell Hilton Garden Inn. Efter frukosten tog vi tunnelbanan mot Rockefeller. Målet var att ta oss upp i Rockefeller center, men vi var ganska sent ute, så vi trodde att kön skulle vara rätt lång, men faktiskt inte denna gång. Vi köpte biljetter och fick vänta i cirka en timme innan vi fick ta hissen upp till säkerhetskontrollerna, efter lite köande, slapp vi in i hissen som skulle ta oss cirka 70 våningar upp till top of the rock. Jag var nog lite skakis där, eftersom jag är en aning höjdrädd, men hissfärden gick på en minut eller något.


Väl uppe möttes vi av denna fantastiska vy. Dock har jag redigerat bilden ganska rejält, för att jag gillar den bättre så här. För som alltid tycks vi aldrig få perfekt väder. Solen lyste för stark och luften var disig. Tur man kan lösa det mesta med photoshop ;) 


Systeryster hade införskaffat sig ett rejält vidvinkelobjektiv innan denna resa och jag ångrar att jag inte hade gjort det samma, för det behövdes verkligen här. Vi hade köpt amerikanska flaggor på liberty island två dagar innan och de kom till användning här. Säkerhetsvakten gav mig tummen upp när jag viftade med den uppe på toppen framför kameran. 


Pappa tog en bild på oss två tillsammans framför Empire state building. Stör mig bara på mellanrummet mellan glasen. Efter detta åkte vi ner igen och begav oss ut på lite souvenirshopping. 

 
Väl nere igen visste jag exakt vart jag skulle här näst. Jag hade googlat att det fanns en Michael Kors butik i närheten av Rockefeller center. Så syrran och jag rusade iväg dit för att köpa min älskade Hamilton tote, som jag planerat köpa ett tag och visst kom jag mycket väl ur butiken med min drömväska. 
 

På samma gång sprang vi till Godiva för att köpa dessa jordgubbar som vi inte lyckades hitta i Paris. Kan väl säga som så att det nog är dom dyraste jordgubbarna jag någonsin ätit, men de blev ju i alla fall bra på bild ;) Rockefeller verkar för övrigt vara ett riktigt bra shoppingställe i New York. Solen lyste denna dag och det var faktiskt också rätt varmt, så vi satte oss på en uteservering för att dricka öl såklart (det är vad vårt resesällskap helst av allt vill göra när vi reser ;) ) 
 
Innan vi tog tunnelbanan tillbaka till hotellet så svängde vi förbi Magnolia bakery. Ett måste att testa på om man för en gångs skull är i New York. Vi tog med bakverken till hotellet och för mig räckte det gott och väl med en halv, otroligt kraftiga men rätt goda var vad dessa cupcakes var.

 
Vi bodde som jag säkert nämnt flera gånger vi det här laget nära Empire state building och därmed hade vi heller inte så långt till Macy´s. Så på kvällen blev det lite shopping där och sen styrde vi mot 23:rd street och åt kvällsmat på Outback steakhouse. 


Vårt plan hem tillbaka till Finland gick ganska tidigt på måndagen. Men vi ville få ut så mycket som möjligt av vår resa så vi steg upp tidigt och åkte iväg till Brooklyn bridge för att vi ville få relativt folkfria bilder. Lyckades rätt bra. 
 

Vi avslutade New York med sista frukosten på hotellet och lämnade sen Manhattan med tusentals fina minnen i bagaget. 


Tummen upp för en toppenbra resa till the big apple. Tror att vi alla fyra blev lite förälskade i denna stad. Jag skulle i alla fall kunna resa tillbaka när som helst. Otroligt glad är jag i alla fall att ha få upplevt denna stad med dessa fantastiska personer. Detta gör vi om! :)
 

Kommentarer
Ida - foto & häst säger:

Åh så underbart att besöka NY!! Måste resa dit :') Och fantastiskt fina bilder! Jättefin blogg du har :D

2015-07-28 | 21:34:52
Bloggadress: http://prinsesc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback