Tvåtusenfjorton - året som gick

Då var det dags igen att recensera det gågna året. Mitt nyårslöfte var ju att, efter varje månad skulle jag knåpa ihop en månadsbild, dock sket det sig redan första månaden, så i år kör jag en liten latmansversion med 6 favoritbilder från varje månad. 

 
Januari började med en resa ner till Helsingfors tillsammans med pappa, syster och Basse. Där åt vi på Vapiano, fikade på Starbucks, shoppade lite på Kamppi och Ikea, gemytligt! En fin vinterdag i Januari åkte jag iväg på en liten fotoutflykt med syster, efteråt åkte vi hem och gjorde årets kanske godaste brunch. I Januari fyllde också pappa år och det firade vi med middag i uterummet. Jag tappade min iPhone i golvet och det sa krash, så jag bestämde mig för att bli ägare till en iPhone 5s och det är ett av årets bästa köp. I slutet av januari fotade vi i vår favoritallé i magiskt rosa ljus.

 
I februari hade jag en månadsutmaning att posta ett inlägg om dagen and I made it :) Jag fotade min lilla favorit ute i kylan, bakade, åt club Sandwich på saluhallen, hade tjejkväll, fotade alla hjärtans dag bilder och gjorde ombre. 
 
 
Mars började med en shoppingresa till Stockholm och det var just vad vi gjorde, shoppade. Fastlagstisdagen firades med en bulle på saluhallen. Vi gjorde flera utflykter, bland annat en till kaskö och en till övermark. Våren och de första vårtecknen kom och ingen var väl gladare än jag. Jag gjorde ett besök till fotostudion och tog några bilder med Hugo.
 
 
Underbara, älskade april, du var så bra! I början av månaden fikade jag med Jessika på stan, tog ett av årets favorit självporträtt och vi bokade äntligen resan till Paris. Vi firade påsk med påskmiddag. Dagen efter åkte jag till Stockholm med mina systrar och mamma. Målet med resan var att fota körsbärsträden i Kungsan och bilderna blev bra och vi blev nöjda och glada :) Vi kom hem och jag packade om och åkte iväg till Paris med pappa,syster och Basse. Paris var helt fantastiskt! Så glad över att ha få besökt denna stad. 2013 besökte vi London, 2014 Paris och därför borde det vara ganska självklart vart det bär 2015 ;)
 
 
I början av maj var skolan över och jag fick flytta hem till kära Närpes igen och börja jobba. En dag åkte jag till Vasa för att skriva tent, så då passade jag på att fika med syrran och fota lite outfitbilder. I maj deltog jag också i väriestejoksu med mina vänner. Sommarvärmen kom i slutet av månaden och man kunde gå runt i linne och shorts, dock varade den inte så länge. I slutet av månaden fick jag fota fina Almedinas studentbilder.
 
 
I juni månad fick jag fotografera många fina studenter, vilket alltid är lika kul :)  Jag köpte ett par nya perfekta rosa Nikes. I juni blev vi resesugna igen och bokade en resa till Tallin, vi spenderade en dag i Tallin och en dag i Helsingfors. Midsommaren kom och vi band egna kransar och fotograferade midsommarporträtt. 
 
 
Juli började såklart med den årliga tomatkarnevalen. Sen forsatte det med en resa till Gotland. Gotland gick över mina förväntningar och var riktigt mysigt. I juli hade vi det årliga sommarfestet med släkten. Jag åkte iväg på picknick med syrran och fotograferade i en fantastisk dimma. En av årets favoritbilder blev till. Fotograferade också några bilder med Jessika i slutet av månaden.
 
 
Augusti kom och sommaren började lida mot sitt slut. Jag jobbade sista dagarna på sommarjobbet innan jag åkte ner till Helsingfors med syster och vi satte oss på planet till Greklands pärla, Santorini. Hade en fantastisk vecka där trots att värmen var lite outhärdlig ibland. Är så glad över att få se sådana här platser. I år drömmer jag om Island eller Italien, rom, venedig, Milano eller kanske till och med Amalfikusten.
 

September var årets sämsta bloggmånad, jag publicerade något enstaka inlägg bara. I september började jag skolan igen, köpte ett par Bulls, hade en trevlig träff på stan, och fotograferade solrosor. Mariah fotograferade jag egentligen i augusti men hade brist på bilder så bilden av henne fick komma bland septemberbilderna :)
 
 
Drömde om en väska från Michael kors hela september så i oktober slog jag till, mycket nöjd är jag. I oktober hade vi det årliga tacofestet med släkten, jag firade kanelbullens dag med att baka bullar, fotograferades bland höstlöven, bakade cupcakes och åt favoriten på saluhallen.
 
 
Jag jobbade i princip hela november, vilket gjorde det till en väldigt stressig månad. Men ändå hann jag med en trevlig resa till Stockholm. I november fyllde jag också 20 år. Numera är man glad att man fyller sent på året :) I slutet av november kröp sig julkänslorna på, jag bakade pepparkakor med syrran och började inhandla de första julklapparna.
 
 
Början av december började med en massa tenter som vanligt. Men jag fick ta jullov en vecka tidigare än de andra och satte mig tillsammans med familjen på flyget till Köpenhamn. Hade riktigt trevliga och fina dagar där. När vi kom hem ställde vi till med fest för mamma och Lizette. Året avslutades med en trevlig jul och nu står vi här med ett helt nytt år med nya möjligheter.
 
Kort och gott så har 2014 varit ett riktigt bra år. Jag har fått se många nya och fina platser, haft de finaste människorna runt omkring mig och jag är så tacksam för under detta år har jag verkligen insett hur bra jag har det.  
Nu är jag redo för 2015, du är så välkommen! :) 

Kommentarer
Annika säger:

Så fina bilder :D

2015-01-01 | 18:20:23
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
Daniela säger:

Hej, din toppmeny, där det står "emmasfoto, startsida,utrustning & instagram" , så då man skrollar neråt i bloggen kommer även den med och den täcker texten och bilderna så det är jobbigt att läsa, fixa gärna :) Gillar din blogg!

2015-01-01 | 19:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback