Paris part Trois

Har samlat ihop några favoritbilder från min iPhone från Parisresan. Dessa får nu bilda den tredje och avslutande delen från vår resa till kärlekens stad. Annars vill jag bara säga att jag varmt rekommenderar denna stad. Ni kommer absolut inte bli besvikna. 

 
Eiffeltornet är med sina 324 meter ett av världens kändaste landmärke och jag tror nog det var här vi spenderade mest tid under hela vår resa. Väldigt synd att vi inte hann åka upp i det dock. Vi prioriterade att se mera utav staden istället för att stå i kö en hel dag, köande tog extra länge eftersom alla skulle kroppsvisiteras nämligen.

 
Bild ett är från Wall of love i Montmartre med den svenska versionen av "Je t'aime" och den andra är en av många poserande bilder framför Eiffeltornet.

 
Detta är faktist det enda jag köpte i Paris (förutom souvenirerna), macarons från Ladurée, tro det eller ej. Här besöker man modets huvudstad och köper inte ett enda klädesplagg, men det fanns helt enkelt inte tid för shopping.
 
 
En av Paris speciella skyltar och utsikten från Triumfbågen.



Självklart besökte vi också Notre Dame, har ju inte visat någon bild härifrån förrut. Det här var nästsista stoppet under första dagen och vi det här laget var vi alla ganska trötta. Skulle varit roligt att gå in och titta här också, men som vanligt slingrade sig kön flera hundra meter. 
Bild två är från Pont des arts, som går över floden Seine. Här har många filmscener spelats in. 

 
Avslutar med mina två största favoriter. En av de första sakerna vi gjorde när vi kom till Paris var att köpa ett litet miniatyrtorn, för att kunna fånga denna bild. Jaa, vi är lite knäppa ibland, haha :)
Den sista bilden kommer alltid att påminna mig om denna resa och vilka otroligt roliga dagar vi hade i denna stad. Den väcker känslor på ett sådant sätt som jag vill bilder ska göra :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback