Resan till Stockholm

Det börjar snart vara en månad sedan vi var till Stockholm och jag kom på att jag inte riktigt visat några bilder från den resan, inte för att jag har så många att visa heller eftersom resan mest gick ut på att shoppa. Men här är i alla fall några av de få bilder jag tog



Efter den långa bilresan ner till Åbo var alla (utom jag) hungriga, så vi gick nästan med det samma till bufén. Där åt vi oss alltför mätta. Efteråt gick vi till baren, dock kom vi lite för sent. Det visade sig nämligen att Satin circus hade uppträtt där. Ni vet bandet som sjunger låten med det fina namnet. Klicka här för att se vad jag menar!



Silja Line anländer ju till Stockholm klockan 6 på morgonen så man har alltid en del tid över. Vi åkte på frukost till det nyaste Scandic hotellet i Stockholm denna gång. Helt okej ställe det också, finns ingen frukost som slår Scandics. Våra medpassagerar hade inte fått tillräckligt med sömn natten före så pappa passade på att ta en liten powernap i en soffa på Scandic före vi begav oss mot shoppingen.

 
Såhär såg jag ut under lördagen. Passade på att inviga mina svarta låga Connare.

 
Vi shoppade mest på Täby centrum. Där finns alla butiker man behöver förutom Lagerhaus. Lexington affären blev min favorit. Man är ju inte precis bortskämd med att få gå i den affären här. Vi prövade också på Stockholm city, men där kände vi oss som myror i en myrstack och sådant är jag inte bra på hantera. Det gör mig galen, när folk springer ivägen överallt.
 
 
I gallerian var kön till frozen youghurt factory mycket lång och i Täby centrum var det inte alls kö. Så vi fick varsin frozen youghurt till slut och den var mycket god. Gillar deras koncept när man själv tar åt sig, väljer smak och får "dekorera" hur och med vad man vill.
 
 
Slutligen blev det en mycket bra shoppingresa och jag fick hem det mesta jag ville ha och insåg ännu en gång hur roligt det är att resa med dessa filurer. Nästa resa till Stockholm blir nog mera fotorelaterad och förhoppningsvis i finare väderförhållanden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback