En dag i Tallin

 
Äntligen en helt ledig eftermiddag/kväll och jag kan ägna lite tid åt min kära blogg  :) 
Förra helgen var jag ju ut på en liten weekendtrip med syrran. Vi åkte ner till Helsingfors och låg där på hotell fredag natt. På lördagen styrde vi mot hamnen i Helsingfors och hoppade på båten till Tallin. Väl framme promenerade vi raka vägen till gamla stan för att fotografera. Måste säga att det var ganska mysigt med alla gamla byggnader och kullerstensgator. Tallin bjuder ju inte bara på vacker arkitektur utan där finns ju även några av mina favoritbutiker, såsom bershka, Pull & Bear och Stradivarius, vilket innebar att en del av tiden gick åt till shopping. Vi avslutade dagen i Tallin med ett besök till Vapiano för att äta och där blir man ju som känt aldrig besviken. Söndagen spenderade vi i Helsingfors. Men den får ni höra om i ett annat inläg.
 
Instagram: emma_rosengard
 
Det var faktist allra första gången jag besökte Tallin och Estland och kan konstatera att detta nog också är en rätt mysig stad, dock känner jag inget behov att besöka staden igen. För det finns ju så många andra fina platser jag vill se. Nästa resa kommer att ske om två veckor och den går till Gotland. Spännande! :)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback