En dag i Helsingfors

Började dagen med Scandics underbara hotellfrukost. Vi bodde på Scandic park som ligger ganska centralt.
 
Som tur var bjöd Helsingfors på varmt väder och man kunde klä sig i rätt lätta kläder. Gled runt på gatorna i mina freeruns.
 
På lördagskvällen rusade vi iväg till Magnum för att äta den populära glassen som man får dekorera själv eftersom Magnum firar 25-års jubileum i år. Som tur var hann vi, det var nämligen stängt på söndagen och stänger för gott sista juni. Skynda skynda ;) 
 
Brevid Magnum stod denna annorlunda men fina glasskiosk. 
 
Söndagen bestod mest av shopping. Zara blev favoriten.


Ett måste var förstås också att besöka Starbucks. Provade på en Mangosmoothie denna gång. Slurp! 

Före vi åkte hem gick vi via riksdagshuset för att fota några porträtt. Vi avslutade hela resan med ett besök till Ikea. 
 
Kan konstatera att det blev en riktigt lyckad liten sommartrip med min älskade syster. Känner mig lycklig lottad att ha någon som jag kan dela mina två största intressen med. Blir intressant att se vad vi hittar på för skojigt nästa gång :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback