Sommaren tvåtusenfjorton

Idag är det sista augusti, vilket officiellt betyder att sommaren 2014 nu är över. Sad, very sad :( Nu är den långa mörka vintern på intågande. Sommaren har i alla fall bjudit på många fina stunder, så jag tänkte göra en liten sammanfattning av den. De flesta bilderna är instagrambilder. Har fotograferat så lite med kameran i sommar så jag skäms och uppdateringen har inte varit den bästa heller, men nu till hösten ska jag försöka ta nya tag. Så roligt att kolla tillbaka i arkivet sen och se vad man sysslade med. Here we go! 

 
Har fått fotografera många fina människor denna sommar och det är alltid lika kul. 
 
 
Vi har haft det årliga sommarfestet med släkten. Vi åt god och sommrig mat och sommaren visade sin bästa sida med många plusgrader. Snart är det dags för höstfestet mamma ;)

 
Hade ledigt en vecka i juni och vad tror ni att jag gjorde då? Reste såklart ;) Bar iväg på en liten weekendtrip till Tallin med syrran. Hade aldrig varit dit förrut, så det var intressant och dessutom hade de många fina affärer i Estland, sådana som inte finns här. Köpte bland annat en jacka där, som är en av mina stora favoriter i garderoben.


 
Vi spenderade på samma gång även två nätter och en hel dag i Finlands huvudstad. Man besöker ju den inte allt för ofta nämligen. Vi shoppade, fotade och provade bland annat på den populära Magnumglassen man fick dekorera själv, 25-års jubileumet till ära.



Shoppade såklart också en del under sommaren. Köpte bland annat mina drömNikes och de kom all the way from China sen blev jag också ägare till min första sak från Michael Kors.
 

Firade tomatkarnevalen med mina fina vänner. Hann inte se något av själva marknaden eftersom jag jobbade båda dagarna när den pågick. Men det harmade mig inte, det var lika trevligt att jobba också nämligen.
 
 
Dagen efter tomatkarnevalen bar det iväg till Gotland med mamma och mina systrar. Vilket var superkul. Visby var så himla mysigt. Borde bli tradition att vi fyra reser iväg en gång per sommar.

 
Sen fotade jag ännu mera examinander/studenter. Så roligt att träffa på nya människor på det här viset. Hoppas bara att de blev lika nöjda med bilderna som jag.

 
Mamma skämde bort mig lite med min favoritparfym efter att hon varit ute på resa. Vilket i och för sig mina älskade föräldrar gör rätt ofta ;) Love you!<3

 
Har även förstås ätit alla goda nyttigheter som hör sommaren till. Jordgubbar i massor är ju ett måste på sommaren.



En kväll i julli hoppade jag  och pappa i vår bil och åkte till Vasa och hämtade hem pärlan till vänster. Syster och jag lånade den en kväll och åkte ut och fotade den och bilden till höger, som är en av mina absoluta favoriter från denna sommar. Dimman var så mäktig den kvällen.



Har umgått mycket min syrra, vilket man nog märker att jag gör om man läser min blogg. Men när man delar samma intressen och klickar bra, så blir det ju så :) Vi har bland annat picknickat i tjärlax och bundit våra egna midsommarkransar (för första gången ever) för att få till en trevlig midsommarbild.
 
 
Så besökte vi ju även det omtalade Santorini i slutet på augusti. Hade en trevlig och varm vecka på en fin men aningen överskattad ö. Den hade sina plus och minus, men det ska ni få höra mer om senare. Men det känns nog rätt coolt att man varit på denna ö i alla fall. Sett alla dessa populära hus och för att inte tala om den världskända solnedgången alla pratar om.
 


Början av sommaren var ganska kall, så då blev det en hel del promenader, men sen när värmen kom blev jag världens lataste och motionerade inte alls. Måste verkligen försöka komma tillbaka till gamla vanor nu när det blivit höst igen. Gulleplutten till höger har jag fått se alla dagar hela sommaren, vilket är guldvärt. Min lilla bebis <3



Sen har man ju spenderat varje onsdagskväll framför PLL också, med olika tilltugg ;) Såg sista avsnittet för denna säsong igår, och det är så spännande just nu. Vill se nästa avsnitt nuuuu. Kommer dock att få vänta några månader på det ännu.

 
Och något av det bästa med denna sommar är ju att jag har fått ha bästa sommarjobbet någonsin. Har trivts så himla bra där. Att ha ett bra sommarjobb gör sommaren så mycket bättre annars blir hela sommaren en enda stor pina. Avslutar detta inlägg med en bild som togs förra måndagen, hittade en åker full med solrosor. Fotohjärtat slog några extra slag när ögonen såg den förstår ni ;)

Sammanfattningsvis har jag haft en toppen sommar. Har hunnit med tre resor, umgåtts med nära och kära, fångat fina stunder via iphonen, jobbat på bästa stället, fått vara frisk och lycklig. Toppen med andra ord! :)

Kommentarer
Almedina säger:

Jag blev mer än nöjd med mina bilder. Duktiga Emma <3

Svar: Åj va roligt att du säger de :) Tack<3
Emma Rosengård

2014-09-02 | 16:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback