Det långa Londoninlägget

För tillfället har jag tyvärr annat än bloggen att tänka på och jag varnar er redan nu att de kommande veckorna kommer bli livlösa här på bloggen. Men nu har jag i alla fall äntligen gått igenom alla Londonbilderna och valt att publicera allihopa i ett enda stort inlägg. So here we go...

 
Efter en natt på hotell och en 50 kilometers bussresa in till centrala London var vi redo att utforska vad storstaden hade att erbjuda. Efter att vi äntligen fått våra Oystercards var första stoppet Tower bridge. Mäktig bro det där minsann.

 
Vi kryssade av och an med tunnelbanorna under jorden himla många gånger. Allt gick relativt smärtfritt, vi tappade inte bort oss en enda gång och visste till slut till och med vilken nedfart vi skulle ta. Dock måste jag medge att jag tyckte det var aningen läskigt att köra där nere, flera tiotals meter under jorden med alla skumma typer.
 
 
En av de många telefonkioskerna /Nästa punkt på "fotograferingslistan" efter Tower bridge var London eye. Hade varit kul att åka upp i det också, men tiden var knapp.
 
 
Efter London eye forsatte vi mot Big ben och på vägen dit träffade vi på hungriga Londonfåglar.

 
Tills slut kom vi fram till en av de mest kända sevärdheterna då, Big Ben. Nu har jag också sett den på riktigt. Yeyy!
 

På bilden till vänster har ni vår reseledare Madam, som Londonborna så passande kallade henne :) / Till höger en riktig typisk Londonbild.

 
Sir and the telephone box :)
 
 
Ännu något typiskt som man bara måste fotografera om man besöker London, de röda bussarna och de speciella taxibilarna.

 
Måste bara ge en stor tumme upp för dessa instruktioner, man visste nämligen inte alla gånger vart man skulle titta på grund av vänstertrafiken.

 
Londons speciella skyltar tyckte jag var så fina. Ångrar att jag inte köpte en.

 
 
 
Basse ville se "täijde me hattan" så vi sökte upp en hattgubbe på häst /Pappa laddar krafterna i St James park. Det var nämligen rena rama motionsrunda att springa genom halva London.
 
 
En av de stora höjdpunkterna med Londonbesöket var när vi besökte St. James park och lekte lite med de mycket bortskämda och tama ekorrarna. Nötter var det enda som dög åt dessa djur och tyvärr hade vi inga sådana med oss. Dock lyckades vi lura dem lite och fånga deras uppmärksamhet och fick några bilder. Mission completed med andra ord :) /Basse hittade ett stort och brett träd i parken.
 
 
De sista bilderna som fastnat på mitt minneskort är bilder från Picadilly circus. Ännu ett ställe man måste besöka om man för en gångs skull är i London. Där fikade vi på Starbucks och åt munkar innan vi tills slut fortsatte mot Oxford street och gjorde slut på alla pund :)

London var en verkligen en stor och framförallt intressant stad. Det känns som sagt lite dåligt att vi inte hann med allt vi hade tänkt. Men nu har vi i alla fall varit där och sett de mesta. Jag skulle gärna besöka London igen men nu är det ju så att det finns så mycket mer av världen att se. Vi har nämligen redan börjat planera nästa resa och det lutar mot Paris nästa gång. Sen finns det ju också en stor dröm om att få besöka USA men om det förblir en dröm återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback