Nikon D800, I am the big picture

 
De senaste veckorna har jag funderat väldigt mycket, skulle det bli en D700 eller en D800. Men när jag en gång skulle satsa så var det lika bra att satsa på stort och valet stod självklart. Jag ångrar inte en sekund att valet föll på denna. När jag äntligen fick lyfta upp min alldeles egna profesionella FX-kamera ur lådan, då kändes det så rätt.
 
Funktionerna då?
- Framförallt ville jag ha en fullformatskamera. Skillnaden är verkligen enorm. Dock finns det situationer när crop-sensor är ett plus, så varför välja, med D800:an går det att växla mellan DX och FX format. Stort plus!
- Denna kamera har en sensor på 36,6 megapixlar, vilket betyder att bilderna blir otroligt klara samt att man kan beskära i princip hur som helst. Därav kallas denna kamera för megapixelmonstret. Detta är i och för sig också största nackdelen. En bild tar upp så mycket rum som tre gör på min gamla D300s. På ett minne på 8GB, ryms 99 bilder (RAW-format). 
- Autofokusen är snabb som tusan och skjuter aldrig fel och vilken brushantering alltså. Helt fantastisk!
Bästa köpet på väldigt länge!

Kommentarer
Trici säger:

Jess, nu buri e kom mytchy oppdateringar me fina bilder! :)

2013-01-14 | 09:12:01
Bloggadress: http://photosbypattra.com
Maria Linnea - Finlandssvens foto-tjej säger:

Låter ju som en ganska bra kamera :) Och superfina bilder!

Svar: det är det kan jag lova :) tack tack :)
Emma Rosengård

2013-08-07 | 23:29:17
Bloggadress: http://majkki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback