Presentation, förflutet och det nya.

-
Vem är jag ?
Mitt namn är Emma Rosengård, en finlandssvensk tjej just fyllda 17 år. Bor i Närpes tillsammans med min familj.
Numera är jag den enda som bor hemma men till min familj hör också två storasystrar. Som bäst håller jag på och studerar vid Närpes gymnasium och förhoppningsvis kommer jag bli student våren 2013. Vad som händer sen har jag ännu ingen aning om, men just nu känns det som jag vill vidga mina vyer. Så troligtvis åker jag utomlands om allt går enligt mina planer.
I denna blogg kommer ni att få läsa om mitt största intresse fotografering, samt min vardag.

Mitt största intresse
Mitt absolut största intresse är fotografering. Det har jag alltid gillat och som det känns nu kommer jag nog aldrig att släppa det heller. Allt började egentligen hösten 2007.Jag började se bilder folk hade tagit med sina så kallade systemkameror (visste knappt vad det var på den tiden), blev nyfiken och till sist fick jag min lilla D40x av min pappa våren 2008. Den dagen glömmer jag nog aldrig. Jag blev mer och mer intresserad och började följa olika fotobloggar på nätet. Bestämde mig för att det här verkligen var något jag ville hålla på med. Så jag började köpa objektiv och lärde mig allt ( i alla fall det mesta) om kamerans funktioner. Sommaren 2010 kände jag att det var dags att uppgradera mig från D40x, så jag körde på stort och den 23 juli landade min D300S på posten. Ivrig som tusan åkte mamma och jag iväg till posten. Lycklig som tusan när jag öppnade lådan. Äntligen var den min.
Fotograferingen har givit mig så otroligt mycket. Den har alltid dragit upp mig när jag kännt mig nere.
Det finns inget roligare än när man får en bra bild eller när det där nya objektivet landar i postlådan. Det är lycka det och det är verkligen det här jag lever för.

Min bloggkarriär
Sedan våren 2010 har jag bloggat på emmaasfoto.blogg.se. Men på den senaste tiden har alla inlägg jag publicerat kännts värdelösa. Jag har slängt in något bara för att skriva. Och så vill jag inte att det ska vara.
Tycker det ska synas att man lagt ner tid och omsorg på sina inlägg. Det är trots allt det som gör en blogg speciell.
Dessutom har min höst varit ganska turbulent. Trots att den faktiskt varit en av den bästa på länge men nu vill jag skapa nytt och jag kände att detta var en bra början. En ny blogg och ny inspiration. Man måste trots allt blicka framåt i livet och minnas att allt man gör "happens for a reason". Nothing's gonna change destiny. Det tror jag så otroligt starkt på. (Ordspråk är också en stor favorit,vilket ni lär märka om ni kikar in på min gamla blogg)
Designen här ska fixas om och jag slutar inte förrän jag är hundra procent nöjd.
Så nu ska jag försöka på nytt, försöka mitt bästa. Bara inspirationen och orken håller i kommer nog detta att bli riktigt bra. Jag har redan raderat alla onödiga bloggar på bloglovin, kommit fram till att skolan inte längre ska vara prioritet nummer ett ( i alla fall kommer jag inte att ta allt så allvarligt som jag gjort förrut) samt har jag strukturerat om mitt liv, allt för att få mera tid för mitt största intresse. Det som får mig må bra. Jag är peppad. Nu kör vi! :)

VÄLKOMNA IN ALLIHOPA,HOPPAS NI ÄR HÄR FÖR ATT STANNA !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback