Året som gått - 2011

 
 
Januari
Januari utforskade jag mest min macbook, eftersom jag var ny i applefamiljen. Men jag föll verkligen direkt. Efter ett långt och härligt jullov började skolan igen. Hugo var ett kärt objekt att ta kort av. Veckorna bestod av massa plugg och helgerna gled man ut på rajtantajtan. Det är väldigt svårt att minnas vad man höll på med. Men i stora drag var nog månaden helt okej.
 
 
 
 
Februari
I februari kom de efterlängtade idolerna till Jakobstad. Fick en del bra bilder och jag var lyckligare än någonsin då jag fick se min största idol, Idol-Olle. Sen kom också det efterlängtade vanha och vi fick vara små bebisar. Riktigt kul var det och på kvällen festade vi loss. I februari tog jag också min första bloggpaus.
 
 
 
 
Mars
Mars kom och vi tillbringade många dagar på ån. Jag minns att jag knappt hade några timmar i skolan överhuvudtaget så det blev mycket ledigt. Hugo fick också en ny kompis, nämligen Brandon (min systers hund). Han var ett objekt som gillade att bli fotograferad. Och sådana gillar jag alltid. Sportlovet kom och gick. Ena dagen tillbringade jag tillsammans med Isabelle på bowling och samt lite fotografering. I mars blev jag också ägare till ett  Nikon 50mm/1,4. Mitt mest använda objektiv, så det var verkligen inget dåligt köp.
 
 
 
 
April
April började med påskfirande. Tog några självporträtt på mig själv. Bland annat detta här ovanför, som numera hänger på min vägg i form av en 50x70 stor förstorning. Jag gillar den!
Våren började äntligen vara på ingång. Det såg man i form av videkissorna som fanns överallt. Jag längtade allt mer till sommaren. Räknade ner för varje dag.
 
 
 
 
Maj
Skulle man väl kunna kalla shoppingens månad. Haha! Jag shoppade som aldrig förr. Tokigt! Emil var också på besök. Maj var samtidigt också en väldigt tung månad. Jag mådde väldigt dåligt. Hade krav på mig själv som jag visste skulle vara väldigt svåra att nå. Vilket ledde till att jag fick världens prestationsångest, som i sin tur ledde till både psykisk och fysisk smärta.
 
 
 
 
Juni
Så kom den äntligen, den underbara sommaren. Oj, vad lycklig jag blev. I april hade jag skrivit på bloggen att jag en dag ville bli iphoneägare. Sagt och gjort, andra juni blev det en sväng till elgiganten och en iphone rikare blev man. Lizette blev färdig närvårdare och jag fick äran att ta hennes tackkort. Jag hade också en liten photoshoot i skogen med Jessika. Sommarlovet kom och vi firade loss i Fagerö. Inte den bästa kvällen. Men det kom ju många fler som skulle bli mycket bättre. Midsommar och american carmeeting for example. Varje måndag och torsdag höll jag till i ett växthus för att tjäna ihop pengar.
 
 
 
 
Juli
Ja, var ska man börja? Sommarens bästa månad. Vardagarna tillbringade jag på Botnia grönsaker. Jag nästan bodde där. Det enda jag gjorde var att komma hem och sova och sen åka dit igen. Helgerna bestod av fest. Åj, vad kul vi hade, speciellt helgen i Vasa och Fagerögången med Rolandz i spetsen. Sen får vi ju heller inte glömma sommarens höjdpunkt, TOMATKARNEVALEN. Riktigt roligt!
 
-
 
 
Augusti
I augusti tog jag äntligen lite ledigt som de andra barnen. Åkte på shoppingresa till Sverige. Asgött!
Vi hade middag här hemma hos oss. Sen var det back to school again. Jobbigt värre, efter ett långt och skönt sommarlov. Men det skulle göras och efter en tid hade man vant sig igen. Första perioden bestod ändå av massa ledigt.
 
 
 
 
September
September började med Fageröfest. Vi förfestade här hos mig. En riktigt riktigt trevlig kväll blev det. Annars vet jag inte om det egentligen hände så mycket annat i September, jag har väldigt svaga minnen från den här månaden. Mina droger blev i alla fall mina converse och min nya chanelparfym.Men månaden var riktigt bra ändå.
 
 
 
 
Oktober
Älskade oktober. Dig skulle jag kunna ta om vilken månad som helst. Du var kanon! Oktober började med fageröfest. Och jag tror verkligen inte jag någon gång i mitt liv har haft så himla roligt. Slapp backstage med Larz kristers och som pricken över i:et slapp jag till och med in i baren. I oktober skaffade mamma en ny bil, en Volvo. Dock varade det inte så länge förrän hon började förstå sig på vilket märke som verkligen gäller ;) (skämt åsido). Så ett par dagar senare kom vår första BMW in i familjen. I oktober skaffade jag också mitt LV-skal till iphonen. Vilket verkligen behövdes eftersom jag bara en månad tidigare hade sabbat baksidan på telefonen.
 
 
 
 
November
I november firade vi farsorna på Lind's kök. Sen tog jag med pappa och vi åkte iväg till Stockholm på fotomässan. Bästa helgen i November helt klart. Och sen fick jag ju hem en söt liten sak också CANON G12. Kunde inte bli bättre.Vi anlände hem passligt till min födelsedag. Nästa gång blir jag myndig. Sen firades lillajul sista helgen i November i Nämpnäs.
 
 
 
 
December
Vad bestod min blogg av då? Jo,en massa ordspråk. Jag var som tokig i dem (därför kunde jag inte låta bli att sätta dit ett ordspråk på bilden). December började i alla fall megajättesuperbra. Vi firade min födelsedag med både släkt och vänner. Sen kom jullovet, ledigheten och tomten. Dessutom bestämde jag mig för att börja om på nytt och byta blogg helt och hållet. Och nu återstår bara två dagar kvar av detta år. 
 
 
2011 har varit ett väldigt givande år. Jag har lärt mig massa nytt. Jag har växt som person och framförallt är jag så himla glad för allt som hänt detta år. Jag vill tacka alla er som gör mitt liv värt att leva. Utan er vore jag ingenting. Alla ni som på något sätt fått mig att må bra och funnits där för mig. Jag hoppas att 2012 blir minst lika bra. Ja, jag hoppas verkligen på ännu bättre.
 
TACK ALLA NI!

Trackback