Stockholm i mitt hjärta


I mitten på augusti bar det iväg till Stockholm för syrran och mig. Vi har ju besökt Grekland två sommrar i rad nu(förra sommaren Santorini och sommaren före det Rhodos) och denna sommar var vi påväg till Asien ett tag men så blev det bara vårt kära grannlands vackra huvudstad då istället. 
 

Vi vandrade från båten in till city denna gång, jag drog min kappsäck så långt att ena hjulet gav upp. Vi bodde så centralt man kan bo i Stockholm, ovanför Sergels torg på Scandic Sergel Plaza, verkligen bekvämt. Vi började första dagen med frukost på Lilla P som ligger på Östermalm.
 
 
Efter frukosten blev det lite shopping. Köpte bland annat ett ljus fårn Voluspa och en clutch från By Malene Birger inne på Nordiska Kompaniet.


Middag blev det i gallerian, vi tog varsin Ceasarsallad innan vi gick och vilade på rummet en stund. 
 

Efter att vi vilat upp oss och fixat till oss så började vi röra oss mot Skansen för resans höjdpunkt, allsång på skansen.


Vi köpte biljetter och allsångshäftet och gick den jobbiga backen upp till Sollidscenen.


Hade gärna gått runt lite mera och tittat på allt det mysiga.


Svenska flaggan vajade på toppen och vädret var riktigt gemytligt.
 
Kamerorna hängde förstås med hela kvällen, fastän det var förbjudet ;)
 

Vi kom upp till scenen cirka en och en halv timme innan allt började och valde att ställa oss vid staketet rätt högt uppe.
 

Och visst var det riktigt härligt när Stockholm i mitt hjärta drog igång. Feelisen var verkligen på topp. Artisterna som var här denna kväll kanske inte var något att hurra för (förutom Lena PH då) men det var stämingsfullt ändå och något jag gärna gör om nästa sommar. Dessutom fick vi ju synas några sekunder i tv.


Vi traskade iväg lite före allt var slut (det hela håller ju på en halvtimme till efter man har slutat sända i tv) för att undvika köer. 


Det bästa med Scandic är ju helt klart deras hotellfrukost, så med den i magen startade vi vår andra dag i Stockholm.

Vi vandrade iväg till Gröna Lund och jag fick min sockervadd :)
 

Vi köpte åkbiljetter, och provade på bland annat lustiga huset och kärlekstunneln (haha) och försökte oss på att vinna en såndär megastor chokladplatta, misslyckade dock.

Vi var trött på allt promenerande, så vi var lata och köpte spårvagnsbiljetter och fick stiga av direkt utanför T.G.I. Friday´s, där vi åt middag. Vi shoppade lite till och sen började vi vandra mot båten igen.

 
Tummen upp för en bra resa. Stockholm är verkligen superfint på sommaren. Nästa resa är bokad och denna gång går den till hemlig destination ;) Hihi! ;D 

Kommentarer
Silvia säger:

Härliga bilder! :)
Kika gärna in på min blogg. Jag är en singelmamma som skriver om dejtinglivet samt självkänsla! Dessa killar alltså..garanterar att du kommer att skratta! .)

2015-09-18 | 12:01:38
Bloggadress: http://silvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback