Santorini del 4: Santorini genom min iPhone

Här kommer nu den sista och avslutande delen från vår resa till Santorini i mitten på augusti. Som alltid blev det att föreviga en hel del med iPhonen, för det är ju så himla lätt att knäppa och redigera bilder med den. Dock levererar den ju såklart långt ifrån lika god kvalitet på bilderna som min D800. 

 
Så vad tyckte jag/vi egentligen om denna ö då som var så populär i bloggvärlden i sommras? 
Santorini sägs ju vara en av de vackraste platserna i världen och liknande och hit vill man bara åka igen och igen och man har läst saker i stil med detta: "Santorini är utan tvekan Greklands, och kanske till och med en av världens, mest spektakulära ö. Landskapet är så dramatiskt och vackert att man häpnar. Jag har varit på Santorini nästan 30 gånger, ändå överraskas jag fortfarande av ön." Jag vill ta hål på denna bubbla och säga att jag själv inte riktigt håller med om detta. Egentligen tror jag att vi hade lite för höga förväntningar när vi anlände till denna plats.  Visst är ön fin och speciell längs med klippväggen och verkligen riktigt grekisk och det gillade jag absolut, för det var ju det vi kom dit för. Men världens vackraste plats? Njää. 
Kort och gott så är ön överskattad men helt klart vacker och speciell och jag är glad att jag fått se denna plats för det har varit lite av en dröm för mig.

Kommentarer
Matilda Wikblom säger:

verkligen superfina bilder, du e så himla duktig på att fota :)

2014-11-13 | 10:54:30
Bloggadress: http://fashionsafari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback