Min Stockholmsshopping



Fick en önskan om att publicera shoppinginlägg och det passar väl ypperligt att visa vad jag shoppade i lördags i Stockholm då. Satsar alltid på att besöka butiker som inte finns här i Finland, för tiden är oftast knapp. Man kan ju lika gärna shoppa här om man bara besöker butiker som också finns här. Var lite lat idag och fotade alla bilder med min iPhone. Men saken är den att många är de gånger jag gillar bilderna jag tar med min telefon bättre, särskilt efter att man fått lägga på sitt favoritfilter i instagram. 

 
Efter hotellfrukosten  på lördagsmorgonen styrde vi bilen mot Täby och Täby centrum. Hade nämligen kollat upp att det finns en lexington butik där. Vi steg in i Lexington butiken med detsamma de öppnade dörrarna och jag hittade min efterlängtade kudde. Nästa stopp blev Gant butiken och där hade jag planerat att köpa tröjan på bilden och så blev också fallet. Själva besöket där blev ganska komiskt. En stockholmare betjänade mig och man kan tydligen inte gå in i enda butik i Stockholm utan att bli utfrågad om det mesta. Efteråt var nästa stopp Hollister men där blev jag så stressad så jag tänkte att jag lika gärna kunde besöka Hollister i gallerian istället. Så vi styrde mot Stockholm city.

 
Inne i Stockholms city besökte vi en och annan butik men favoriten blev förstås Lagerhaus. Vad annars ;) Hittade ett som annat där denna gång också. Så skulle vi då gå in till gallerian och Hollister och det visade sig att inte vara det smartaste. Kön var åtminstone 100 meter lång och de släppte bara in nytt folk när andra lämnade butiken. Nååja tänkte jag och så gick vi vidare till NK. Där skulle jag köpa ett Marc Jacobs skal till min iPhone men alla de fina var förstås slut. Deppade ihop lite när jag varken slapp in på Hollister eller fick mitt skal. Lösningen blev att ringa våra medresenärer som skulle ge oss skjuts tillbaka till Täby centrum (som förövrigt har blivit mitt nya favoritköpcenter). Vi fick vänta i cirka en timme innan de kom på grund av att de var ganska långt borta och det var mycket trafik. Kom till Hollister i Täby och där var det inte alls kö, vilket ledde till att jag fick mina jeans. Slutet gott, allting gott :)

 
Vid hamnen vid Silja line finns ju som sagt en ICA-butik och det har blivit vår tradition att handla där. Denna gång var vi främst ute efter den omtalade Yolliboxen och visst var den riktigt god. En yollibox är alltså en box fylld med frozen yoghurt. Dessutom köpte jag med mig hem en ny Lokasmak och Celsius, som jag också länge velat testa. 

 
När jag lika gärna håller på tänkte jag att jag också kunde visa kudden jag fick av mamma för någon dag sedan. Kommer från HMhome och passar utmärkt i min soffa. Så får ni också se mitt nya mascara, Yves Saint Laurents babydoll som jag skulle shoppa på båten men som förstås var slut. Ibland är man glad att man bor i Vasa, när man har det mesta runt hörnet. 
 

Kommentarer
Anna säger:

tips: celcius finns på Fitnesstukku på brändö :)

2014-03-09 | 20:12:46
Yollibox säger:

Hej Emma!! Såg denna post för längesedan och kom ihåg att du köpt en Yollibox vid ditt besök i Sverige. Tänkte därför meddela att vi nu kommit till Finland. (Äntligen!) Så du hittar oss hos K Citymarket och K Supermarket. Ha en fortsatt fin vecka! Kramar Yolli-gänget

2016-05-04 | 16:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback