En dag på Helsingfors gator

Nu när vädret är så här förfärligt och man ännu är ledig, så måste man ju bara hitta på något extra kul. Första tanken var en tur till Stockholm, men båtarna var fullbokade. Istället blev det en tur till Helsingfors igår med roliga gänget(Syrran,Pappsen & Basse). Reser man med dem, kan det liksom inte bli tråkigt :) Så igår morse påbörjade vi resan ner till vår huvudstad...


I Helsingfors åt vi på favoritstället Vapiano. Förutom att Vapiano har ett unikt koncept är deras mat också gudomligt god! Jag åt samma som senast, en Pasta Bolognese. 


Efter Vapiano var det dags för efterrätt, så vi gick till det nyöppnade Starbucks brevid Stockmann. Där föll valet på en Vanilla Frappuccino. Ingen hit tyvärr, men alltid vacker att fotografera i alla fall :) 
 
 
Och så här såg jag ut igår. Tycks ju inte komma någon vinter i år, så man kan ju alltid bära skinnjacka året runt,bara man trycker in en och annan stickatröja under :) 
Efter Starbucks besökte vi Kamppi och slutligen blev det en sväng till Ikea där jag äntligen fick köpa det jag velat ha ett bra tag. Sen var det bara att börja beta av alla kilometrarna hemåt igen. En mycket trevlig söndag i Januari, jag gärna gör om. Väntar redan på nästa resa! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback