Fyra favoriter från 2013

Har valt ut fyra av mina favoritbilder från förra året. Insåg när jag gick igenom alla bilder och valde ut dessa att jag verkligen borde börja ta itu med min fotobok med bilder från året som gick, som jag har tänkt göra. Så kul att titta tillbaka på de bästa bilderna man har tagit under ett visst år. Måste nog ta itu med den saken på sportlovet. Här kommer i alla fall de fyra favoriterna. Visst har jag en del andra bilder jag gillar väldigt mycket också men dessa gillar jag extra mycket.

Nikon D800 + Nikon 50/1,4
Inställningar: f/5,6 - s1/250 - ISO 100 

Big ben, största fotograferingsprojektet under London resan. Var väl livrädd för att inte komma hem med en enda bild som jag gillade av klockan. Puh,tur för mig att jag gjorde det ändå. För mig känns denna bild speciell på något sätt. Kanske på grund av att det är en så pass stor sevärdhet som det är. Kanske på grund av omständigheterna den togs under. Kanske på grund av att den får mig att tänka på underbara minnen.
 
 
Nikon D800 + Nikon 50/1,4
Inställningar: f/2 - s1/160 - ISO 250

En härlig kompisbild i en härlig miljö. Grönt och skönt. Att vi har samma färg på kläderna gör att bilden ännu mera smälter ihop till en helhet. Dock hade jag kunnat ha svarta skor eller Jessika vita så hade det varit ännu bättre. Den utstrålar i alla fall glädje rakt igenom och får mig att längta till sommar och gröna dagar. 
 
Nikon D800 + Sigma 70-200/2,8
Inställningar: f/2,8 - s1/160 - ISO 80 

Oh myy..., jag ÄLSKAR bokehn på denna bilden. Det här är också en bild där färgerna passar bra tillsammans. Färgtoningen är också mycket fin på denna bilden. Absolut ett av mina favoritporträtt jag har tagit. Visst finns det saker man kunde gjort för att få den ännu bättre, t.ex. rätat ut klänningen, men saken är ju den att man alltid kan göra en bild bättre. Det är så himla kul att fota människor. Så ni, årets studenter/examinander jag ställer gärna upp och fotar er också! 
 
Nikon D800 + Samyang 8/3,5
Inställningar: f/3,5 - s1/2500 - ISO 100
 
En favoritbild från Amadores. Här är det helt klart vidvinkeln som gör bilden. Vädret (särskilt de speciella molnen) och att bilden är fri från människor är också ett plus. Jag skulle vilja påstå att detta är en äkta resebild. Det ser så avkopplande och lockande ut. Man vill liksom bara stiga rakt in i denna bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback