Resan till Köpenhamn

Förra veckan åkte familjen iväg till Köpenhamn för att fira världens bästa mammas födelsedag. Första dagen var vi alla rätt trötta, så vi tog det rätt lungt. Vi landade på Kastrup tidigt på morgonen så där åt vi också frukost innan vi tog tåget och tunnelbanan till Ströget. Vi gick runt lite på ströget och fikade på Baresso Coffee. På kvällen åt vi middag på en restaurang nära hotellet innan vi gick till tivolit och spenderade resten av kvällen där. I juletider är det julmarknad på tivolit och hela stället är pyntat med tusentals lampor. På tivoli gick vi runt och fotograferade, åt crepes och brända mandlar och drack varm glögg och bara njöt av julstämningen. Tivolit gick verkligen över mina förväntningar, det var verkligen riktigt mysigt. Tio poäng!

 
Den andra dagen så besökte vi Nyhavn. Ett måste om man besöker Köpenhamn. Vi åt churros, drack drinkar med födelsedagsbarnet och fotograferade de populära husen. Efteråt tog vi tunnelbannan till Christiania, där tog jag tyvärr inga bilder, eftersom det är förbjudet. Det var intressant att se men jag kände rätt snabbt att jag ville därifrån. Dagen avslutade vi med middag och drinkar på Hard rock café. 
Den tredje och sista dagen strosade vi mest på Ströget, där vi köpte lite souvenirer och annat trevligt. Vi åkte rätt tidigt till Kastrup, eftersom det också där finns en hel del intressanta affärer, bland annat Victoria´s secret. Sen flög vi hem till Finland igen. 
Det blev en riktigt trevlig och minnesvärd familjeresa som jag gärna gör om, men då såklart till ett nytt ännu osett ställe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback