Intensiva men fantastiska dagar

Nu är jag hemma igen och total slutkörd. Har haft sex fantastiskt roliga dagar på resande fot. I lördags fotograferade vi i Kungsträdgården i Stockholm. Vi fick vara relativt ensamma där, bara några andra fotografer som vara där lika tidigt på morgonen som oss. Vi forsatte dagen med lite shopping innan vi tills slut hoppade på båten hem. Bilderna därifrån kommer så småningom. Har så mycket bilderna just nu så jag vet inte riktigt var jag ska börja.
Sen på måndag åkte vi iväg till Paris och vi landade på kvällen i ett varmt och behagligt Paris. Tog tunnelbanan till hotellet och det första vi såg när vi sprungit alla trappor upp ur tunnelbanan är Eiffeltornet. Måste säga att det kändes ganska mäktigt när man väl såg det där på riktigt. Vi bodde som sagt på 10 minuters gångavstånd från tornet, så efter att vi checkat in gick vi förstås ut för att fotografera tornet och shoppa lite souvenirer.
På tisdagen var vi riktigt effektiva och besökte sju olika ställen utan att tappa bort oss en enda gång. Vi börjar bli riktiga experter på de här tunnelbanorna nu. Men jag kommer att berätta mera om alla ställen vi besökte i kommande inlägg.
 
Bilder från mitt instagram (emma_rosengard)
 
Min dator är i Vasa så jag har inte haft möjlighet att redigera bilderna, mammas dator gillar nämligen inte min kameras megafiler. Men ska till skolan imorgon och tänkte hämta hem datorn då också, för jag kan verkligen inte hålla mig från att få börja redigera. Dessutom har jag filmat under hela resan också, så en film kommer ni också att få se. Men medan får ni nöja er med mina iphonebilder, som inte är fy skam de heller. 
 
Paris var en helt fantastisk stad, så jag förstår varför det är en av världens mest besökta städer. Det fanns så mycket att se och fastän jag gillade London väldigt mycket så måste jag medge att Paris nog toppar listan ändå. 
Slutligen kan jag bara konstatera ännu en gång hur otroligt roligt det är att resa och möta nya ställen och kulturer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback