Stockholmsresa 2-5.5

Här kommer några rader text och bilder från vår Stockholmsresa som vi gjorde i början på Maj, lite sent dock. Men bättre sent än aldrig, som man brukar säga. Enjoy!



Torsdagkväll påbörjade fyra ivriga resenärer resan till Stockholm. Det var strålande väder och alla var på glatt humör. På båten var vissa mera sugna på att fotografera medan vissa andra prompt skulle på buffé...

 
Efter för mig en ganska sömnlös natt på båten hoppade vi i bilen med destination kungsträdgården. Som jag berättade förrut blev vi ganska så besvikna, men inga sura miner för det inte...
 
 
Vi prövar alltid nya Scandic hotell varje gång vi är i Stockholm, så vi fortsatte mot Scandic järva krog för att äta hotellfrukost. Dock var vi så hungriga att vi totalt glömde bort att fota frukosten, men en bild på min fina pappa kan ni i alla fall få. Med magarna fulla fortsatte vi mot...
 
 
Hagaparken SÅKLART! Där kröp vi runt som två hemuler och fotade vitsippor,..
 
 
fotade mig (såklart ;) ), satt på en parkbänk och checkade in alla sportiga Stockholmsbor. Till slut fick vi nog och ringde chaufförerna som var ute på vift. Vi stack från Solna till...
 
 
Kungsholmen. Där gled vi runt en stund innan vi började cirkulera runt, runt och runt för att till slut hitta till....
 
 
Stadshuset. Inget nytt att se, dessutom lyste solen starkt och bilderna blev då inte världens vackraste. Det blev mest att vila fötterna, slöa som vi var. Efteråt bar det iväg till Nacka och Nacka forum...
 
  
Där vi provade på den ombloggade Frapinon "Frappen". Det var ingen hit kan jag säga, eftersom den i princip inte smakade någonting. Själv hann jag såklart springa runt i några affärer medans mitt resesällskap satt på varsin stol och suckade. När de till slut släpat mig ur butikerna styrde vi mot Upplands Väsby och ...
 
 
Scandic Infra city. Kan lätt säga att det var ett av de mest trevliga och snyggaste hotellet jag någonsin bott på. Tummen upp för det! Vi checkade in och...
 
 
var självklart tvugna att testa vad sängarna gick för. Resultatet blev godkänt :) Efteråt mumsade vi på...
 
 
jordgubbar som pappa och Basse köpt. Svenska sådana, trodde vi ända tills de var uppätna. Lurendrejare!
Vi körde in mot Stockholm city igen, parkerade i världens läskigaste torggrotta, gick en par kilometer, hamnade till slut på Vapiano vid stureplan, åt och återvände senare till hotellet urtrötta. Själv sov jag som en stock hela långa natten.
 
 
Började lördagsmorgonen på bästa sätt, hotellfrukost med massa gott, sjävklart lite extra gott eftersom det var svenskt...
 
 
Vi åt i finaste omgivningen dessutom. Vi checkade ut och besökte ännu en gång...
 
 
Hagaparken. Haha! När ska det räcka undrar man ju. Pappa var i farten med sin underbara humor och vi fick oss några goda skratt, innan vi fortsatte med en shoppingtur på Lagerhaus. Den butiken måste jag bara besöka igen. Där fanns så mycket fint och jag skulle lätt kunnat köpa rubbet. Efter det var det matdags igen...
 
 
Vapiano var en så stor hit att vi var tvugna att äta där igen även denna dag. Denna gång valde vi Vapiano nummer två (finns bara tre i hela Stockholm) vid Kungsbron. Vi hittade en perfekt parkeringsplats mitt utanför dörren. Det gällde att vara ute i tid, så vi fick köa en par minuter (eller var det timmar?) i pastakön innan vi fick vår mat, men det var det värt. 
 
Stockholmvisiten slutade med ett sista besök i Kungsträdgården innan ännu en sömnlös natt på Silja Galaxy väntade. Våra två dagar i Stockholm var riktigt trevliga, så trevliga att vi kommer att sticka dit igen snarast möjligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback