Min kamerautrustning

 
KAMEROR
 
Nikon D800
Fantastisk kamera med tusen möjligheter. Inköpt januari 2013, när jag bytte upp från Nikon D300s.  
 
Canon Powershot D10
Min undervattens och vardagskamera. Använder den i princip bara när jag är ute och reser och vill fota under vatten. Denna kamera är lite speciell för mig eftersom jag vann den i en fototävling 2010.
 
OBJEKTIV
 
Nikon AF-S 50/1,4 G
Mitt mest använda objektiv. Ljusstarkt och prisvärt. Passar dessutom till det mesta. Rekommenderas varmt.
 
Tamron AF SP 90/2,8
Macro-objektiv som ger fantastisk skärpa och färger. Passar förutom macro-objektiv bra som ett porträttobjektiv.
 
Tamron SP AF 28-75/2,8
Normalzoom, som jag nästan aldrig använder. Används i princip bara när 50mm är för nära. 
 
TILLBEHÖR
 
Väska: Kameraryggsäck och vanliga axelbandsväska
Blixtar: Nikon SB-400, Nikon SB-800 
Reflexskärm 107cm guld/silver, 60cm silver/vit
Filter: Närbildslins +10, Stjärnfilter, UV-filter
Fjärrutlösare: Hähnel combi TF
Stativ: Dörr A3
Minneskort: 8GB x 2, 4GB, 2GB
 
NÄSTA INKÖP: Ljusstark dyrgrip.
 
Update: 19.01.2013
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback