2012 - Året som gått

Tänkte egentligen inte publicera detta inlägg, eftersom jag inte alls blev nöjd. Men det känns ganska onödigt att först sitta och kämpa i flera timmar och sen bara kasta bort alltihop. Så här kommer mitt 2012 i bilder och text.
Enjoy it!

 
Januari var kanske inte världens dundermånad. Jag blev ägare till ännu ett äpple. Denna gång blev det en iMac. Ett riktigt bra köp! Vi shoppade loss i både tuuri, tammerfors och Vasa. Firade också ett och annat födelsedagsbarn.
 
 
Februari och jag tog mig an två utmaningar. En hel månad utan både shopping och facebook and guess what, I made it! Vi firade även vanha och blev största i skolan åter en gång. 
 
 
Hela mars gick ut på att läsa på den där arma studentskrivningen. Dock hann vi med en och annan photoshoot samt lite festande här och där. Ganska händelselös månad egentligen.
 
 
Det blev april och påsk. Hängde mest ute på helgerna. Valborg blev det hemskaste jag någon gång varit med om. Hamnade i en fruktansvärd bilolycka. Fick leva med ryggsmärtor några veckor samt en stor blåtira. Men som tur var hade jag en ängel vid min sida och idag är jag helt återställd, förutom att jag lever med en grym rädsla för hög fart. 
 
 
I maj stack vi till Tyskland. Det blev en minnesrik resa samt en mycket rolig en. Sommaren började närma sig och vi hängde i både molpe och åminne. Vi spenderade två dagar i Helsingfors. Vi sov på hotell samt såg musikalen Kristina från duvemåla och shoppade loss.
 
 
Om det är något som jag verkligen älskar är det sommar. Vem kunde bli gladare än jag när juni kom. Spenderade veckorna på botnia grönsaker och helgerna blev det som vanligt väldigt mycket festande. Linn blev färdig närvårdare och jag tog hennes tackkort.
 
 
Underbara älskade juli. Man förstår nu såhär i efterhand hur otroligt roligt vi hann ha under den här månaden. Vi besökte allt från Tomatkarnevalen till Jeppisdagarna. Träffade en och annan kändis. Önskar ibland att jag skulle kunna ta om denna månad.
 
 
Augusti började med en tripp till Stockholm med systrarna samt mamma och mormor. Den här månaden blev det också väldigt mycket festande dock hade Jessika och jag en lugn villaavslutning. Åt gott samt hade en liten photoshoot. Skolan började åter igen efter ett långt och skönt sommarlov.Får ju inte glömma att jag blev ägare till min älskade BMW denna månad också.
 
 
I september hängde jag med strömmen och skaffade iPad. Hann också sitta i gymnasiesalen sammanlagt sex gånger för att skriva studentprov. Även denna månad hann jag hänga på baren ett par gånger. Vi hade också en liten tacokväll med släkten här hemma hos oss. 
 
 
I oktober fotade jag mitt första bröllop, vilket jag gillade starkt. Jag fotade självporträtt, hängde med Hugge, hade höstlov samt spenderade väldigt mycket tid ute på vägarna och övningskörde.
 
 
I november fyllde jag äntligen 18 år, vilket firades på ollis. Till slut kom också dagen när jag fick körkort och det blev nog en av de största friheterna på länge. Jag fick även veta att jag kommer att få bära min alldeles egna vita mössa den 1 juni detta år, jag blir student vill säga. Traditionellt blev det också en fotomässa i november. Vi spenderade två härliga dagar i Stockholm syster, far min och jag. Den helgen fick vi nog skratta oerhört mycket åt vår fars underbara humor. 
 
 
Jag styrde och ställde inför julen, det vill säga bakade, handlade julklappar, tog julkort med mera. Jag fotade lucia samt hann jag jobba några dagar. Syster och jag hade en studiofotografering dessutom hann vi besöka Vasa ruiner. Vi firade jul och som avslutning på året skålade vi in det nya.
 
Första januari och nytt år. Själv har jag nya mål och utmaningar för detta år. Jag ska jobba väldigt mycket med mig själv. 2013 I am ready for you! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback