Under vår vecka på Gran Canaria...


Gick vi härliga promenader med strålande sol.


Hade jag för det mesta två guldklimpar hängandes runt halsen samtidigt som jag kände sanden bränna mellan tårna.


Fick vi ligga intill en stor pool och steka våra kroppar. Perfekt att ta ett dopp när man kände för det.


Hängde vi vid sanddynerna, hade sandrace och annars lät jag själv bara kameran gå varm.
 

Blev vi underhållna av detta gäng som sprudlade av glädje samt några jävligheter nu som då. ;) 


Var vi äkta tursiter och gled runt lite här och var med kartan i hand.


 Badade vissa mera än andra, till och med långt in på kvällen.


Levde jag för det mesta på denna underbara smak från Häagen-Dazs. Toppade nästan Ben och Jerry´s. Men bara nästan. 


Kramade vi allas våran favorit Bamse nu som då.


Myste vi vid vår bungalow i mörkret intill lågor av levande ljus.


Hälsade vi på kameler, trots att de luktade fruktansvärt.


Fick vi känna vinden i håret och blicka ut över fantastiska vyer. 


 Vände det mera neråt än uppåt för vissa ibland. 


Kände vi doften av sommar, sol och en underbar värme



Njöt vi allt som det bara gick och hade en helt fantastisk semester i en helt underbar miljö.
 
Det finns ingen annan gång som man kan koppla av så mycket som när får spendera tiden i ett varmare land. Helt underbart! Jag väntar redan på nästa resa och skulle verkligen kunna resa iväg vilken sekund som helst. Hoppas innerligt att det blir snarast möjligt. Det finns så otroligt många ställen i världen jag skulle vilja se.

Kommentarer
Cajjo säger:

ÅÅH har också vart i Gran Canaria!! :)
Vart var ni?

Lite roligt för jag har också tagit en precis typ likadan bild på den blomman! Visst var dom läckra? :)

2013-02-10 | 22:18:00
Bloggadress: http://cajjohjartamadde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback