Allt om raw med Mattias Karlsson

Denna dvd köpte jag i Stockholm inne på fotomässan. Mattias Karlsson som jobbar på Moderskeppet undervisar i elva timmar om raw. Så nu har jag minsan någonting att göra. Antar att man får veta det mesta. Bland annat får man lära sig rädda över och underexponerade bilder, göra skönhetsretusch, skapa snygga vinjetteringar, lyfta fram detaljer med penseldrag och få kontroll över brusreducering.
Som ni säkert sett är den nya designen på plats men inte helt klar. Ska ännu ändra en del saker. Men det får räcka så här en liten tid framöver nu tills vi drar ut på en ny photoshoot. Vill ha en ny header så. Men annars är jag relativt nöjd.

Ikväll ska jag fota min utrustning och göra ett nytt inlägg om den. Min systers kamera får komma till hjälp eftersom jag vill ha med alla mina kameror på bilden. Så förhoppningsvis kommer det upp redan ikväll eller imorgon.

Håll utkik!

Kommentarer
Julia säger:

Vafö ha du laga lösenord? :O

2012-01-02 | 20:54:27
Bloggadress: http://juliaslifeinatext.blogg.se/
Malin säger:

jaa-a Emma, vittu va jag ska jier he om e sku gaa :o å ta mie tieg!

2012-01-02 | 21:00:31
Bloggadress: http://aroundinmyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback